July 28, 2012

merdeka puasa!!

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan...

Alhamdulillah, my MUET examination for reading, listening and writing is done successfully today. Hope the examiner will check my paper with smile... success with a flying color of result... tamatlah sudah sekarang fokus pada mid term pulak.... isnin nie...

Cooking magic!! cooking magic!! cooking is a magiction to me... i feel happy when done with my cooking... i think i'll be the next becoming masterschef. omo omo omo.... tak habis lagi ke mood study muet mak cik nie... hari ni hari ke lapan ramadhan... Alhamdulillah aku masih lagi diberi peluang untuk berpuasa dan melakukan ibadah di bulan ramadhan tahun ni ( boleh puasa tak ehem2 =.=' ) Petang tadi aku buka puasa sorang-sorang kat rumah sewa... huhu... duduk rumah sewa sorang-sorang rase macam dah kerja pulak. haha... perasan betul.. sedih pun ada gak... ye la sape tak sedih dah la anak yatim di perantauan (bak kate cik wan la ) tapi aku ada mak ayah lagi ea... cuma jauh jer... tak sabar nak balik...
Aku masak hari ni... yeay!! masak!!!.... petang tadi die buat cucur kurma... amazing tak??? ada gaya mata tu bersinar-sinar tak? hahahaha... well i'm a chef..

Resepi cucur kurma

10 biji kurma (nak blender boleh... hiris kecik-kecik pun boleh)
4 senduk tepung gandum
gula dan garam
air (kalau dah blend kurma tak perlu tambah air dah)
minyak untuk sreengggg (mengoreng) bagi sound effect sikit...

then cara-cara nak buat die sama macam nak cucur biase.. cucur bilis,cucur bawang,cengkodok...

Aku tengah layan cerekarama nie... so so best jugak la nie.. kak anis  kate cerita die lebih kurang macam mihrab cinta ala cite indon tue.. aku tak tengok pun sebenarnya.. tap best la... cerita pasal seorang anak lelaki yang kuat agama tapi macam mane boleh jadi pencuri then masa bulan ramadhan die tercuri purse guru matematik anak murid ngaji die... paham tak aku citer... ape-ape pun layan dulu cerita nie...





nota kaki: pasal yang coach tu post pone la... tak sesuai nak cite time ni... baju raye aku dah potong.. happy2 >.<

No comments:

Post a Comment