June 6, 2012

Alhamdulillah.. Allah swt masih lindungi aku

Assalamualaikum..

Memandangkan cuti semester aku tinggal berbaki 5 hari lagi, walaupun sebenarnya telah ditambah satu hari dengan sengaja maka aku pun ambil kesempatanlah resign awal . barang-barang pun banyak yang tak kemas lagi . mana nak cari baju nak cari kasut tiket tak beli lagi . nanti ada pulak separuh jalan itu tertinggallah ini terlupa nak bawalah . satu kerja nak ulang alik balik rumah . kata orang tua-tua tak elok kalau dah keluar rumah ni suka patah-patah balik . memang semalam aku dah cakap dengan kak wana yang semalam last aku kerja kat situ . nak jugak rest before balik umt . lepaskan tension ke . ayah lagi lah bising tanya hari-hari bila aku nak resign kerja . 

Nak dijadikan cerita pagi tadi aku dengan linda naik bas pergi bandar semata-mata nak beli tiket jer . nilah nak ambil peluang masa ayah takde . kalau ayah ada jangan haraplah . linda lagilah sekali pergi bandar sorang-sorang pun tak pernah . aku ada lah jugak hangout ngan kawan-kawan sekolah . tu pun boleh dibilang dengan jari seumur hidup aku ni . mula-mula tunggu bas tu lama sangat dah lah aku taksuka menunggu tapi nak buat macam mana tunggu jela . boleh pulak ngam-ngam sampai sana sakit perut teramatlah sangat . rasa nak pengsan pun ada . kalau diikutkan hati nak balik je . naseb baik ada adik aku linda . lepas bei tiket bas aku pun round lah kedai-kedai kat situ . masuk satu kedai ni aku beli la stater kit Bio Essence Tanaka White . ya ampun aku boleh pulak lupa.. kalau aku masuk kedai tu memang banyak promoter . promoter minyak wangi produk kecantikan syampu. lemas . bukan tak suka. bagus. tapi tu lah tak bebas pulak nak buat pilhan . lepas tu , masuk The Store jumpa satu beg ni tengah sale . dah la cantik warna pink pulak . nak beli dah . tapi tak jadi sebab bajet pulak tak ngam . gaji bulan ni dah lar belum dapat . last-last aku tinggallah handbag tu dengan kenangan yang tak kesampaian . dajh lar sakit perut elok-elok je duduk dalam bas nak balik hilang pulak sakit perut . memang kurang asam betul .

sampai rumah nak dekat pukul satu , ayah pulak dah keluar .... selamatttttt ....
elok-elok je landing kat dalam bilik petang tadi tibe mak beritahu kak wana EXCIDENT . memang tengah hari tadi adik aku sorang lagi tu tak balik masa lunch hour . aku pun try lah call yani tak angkat . eila tak angkat . Ita tak angkat . Kak Ziela pun tak angkat . mana semua orang ni . call semua tak angkat . tak kan semua stop kerja pergi hospital tengok Kak Wana . impossible !! . last-last dapat jugak . alhamdulillah yani tak apa-apa sebab dia stay kat office . Kak Wana je balik . 

petang tadi mak aku sempatlah jenguk Kak Wana . teruklah jugak . especially tempat duduk belakang . dianya pulak luka kat kaki dengan luka sikit-sikit kat kepala dengan tengkuk . memang tak salah dia pun rasanya . lori yang yang sondol dia dari arah belakang . dari jauh memang Kak Wana dah signal . dia nampak lori tu dah dekat dia berhenti lah ingat lori tu nak potong . last-last dia kena sebat . jauh jugak terbabas . kalau tengok keretanya . bahagian belakang memang habis remuk . nasib baik tadi aku tak kerja dan memang niat nak berhenti terus je dan nasib baik jugak yani tak ikut kak wana balik . kalau tak mungkin aku tak duduk depan laptop ni menulis cerita ni . mungkin aku sekarang kat hospital . tapi malang tak berbau . dah memang benda nak jadi . kak wana pulak tak bernasib baik . subhanallah.. tu je lah aku boleh cakap . Ya Allah Ya Tuhan masih lindungi aku dari sebarang perkara buruk . tak boleh aku nak bayangkan . kalaulah aku kerja tadi . kalaulah aku ikut kak wana balik . sebab aku lah orang yang paling suka sekali balik time lunch hour . tu lah benda nak jadi . tadi aku kena panggil kerja balik . tengoklah macam mana .



semoga cepat sembuh kak wana

No comments:

Post a Comment